Laurély

Algemene voorwaarden

ALGEMENE VOORWAARDEN

Artikel 1 - Definities 
Artikel 2 - Identiteit van verkoper 
Artikel 3 - Toepasselijkheid 
Artikel 4 - Het aanbod 
Artikel 5 - Herroepingsrecht 
Artikel 6 - Uitsluiting herroepingsrecht 
Artikel 7 - De prijs 
Artikel 8 - Betaling 
Artikel 9 - Conformiteit en garantie 
Artikel 10 - Levering en uitvoering 
Artikel 11 - Overmacht 
Artikel 12 - Klachtenregeling 
 
Artikel 1 - Definities 
In deze voorwaarden wordt verstaan onder: 
Bedenktijd: de termijn waarbinnen de consument gebruik kan maken van zijn herroepingsrecht 
Consument: de natuurlijke persoon die niet handelt voor doeleinden die verband houden met zijn handels-, bedrijfs-, ambachts- of beroepsactiviteit. 
Dag: kalenderdag. 
Duurtransactie: een overeenkomst op afstand met betrekking tot een reeks van producten en/of diensten, waarvan de leverings- en/of afnameverplichting in de tijd is gespreid. 
Duurzame gegevensdrager: elk middel dat de consument of ondernemer in staat stelt om informatie die aan hem persoonlijk is gericht, op te slaan op een manier die toekomstige raadpleging en ongewijzigde reproductie van de opgeslagen informatie mogelijk maakt. 
Herroepingsrecht: de mogelijkheid voor de consument om binnen de bedenktijd af te zien van de overeenkomst op afstand. 
Ondernemer: de natuurlijke of rechtspersoon die producten en/of diensten op afstand aan consumenten aanbiedt. 
Overeenkomst op afstand: een overeenkomst die tussen de ondernemer en de consument wordt gesloten in het kader van een georganiseerd systeem voor verkoop op afstand van, waarbij tot en met het sluiten van de overeenkomst uitsluitend of mede gebruik gemaakt wordt van één of meer technieken voor communicatie op afstand 
Techniek voor communicatie op afstand: middel dat kan worden gebruikt voor het sluiten van een overeenkomst, zonder dat consument en ondernemer gelijktijdig in dezelfde ruimte hoeven te zijn samengekomen. 
 
Artikel 2 - Identiteit van verkoper 
Laurély Fashion 
Dr J Goffinstraat 9
3790 Voeren
België 
(geen bezoekadres) 

E-mailadres: laurely-fashion@hotmail.com 
IBAN: 
BTW: 
 
Artikel 3 - Toepasselijkheid 
Deze algemene voorwaarden zijn van toepassing op elk aanbod van de ondernemer en op elke tot stand gekomen overeenkomst op afstand tussen ondernemer en consument. 
Voordat de overeenkomst op afstand wordt gesloten, wordt de tekst van deze algemene voorwaarden aan de consument beschikbaar gesteld. Indien dit redelijkerwijs niet mogelijk is, zal voordat de overeenkomst op afstand wordt gesloten, worden aangegeven dat de algemene voorwaarden bij de ondernemer zijn in te zien en zij op verzoek van de consument zo spoedig mogelijk kosteloos worden toegezonden. 
Indien de overeenkomst op afstand elektronisch wordt gesloten, kan in afwijking van het vorige lid en voordat de overeenkomst op afstand wordt gesloten, de tekst van deze algemene voorwaarden langs elektronische weg aan de consument ter beschikking worden gesteld op zodanige wijze dat deze door de consument op een eenvoudige manier kan worden opgeslagen op een duurzame gegevensdrager. Indien dit redelijkerwijs niet mogelijk is, zal voordat de overeenkomst op afstand wordt gesloten, worden aangegeven waar van de algemene voorwaarden langs elektronische weg of op andere wijze kosteloos zullen worden toegezonden. 
Voor het geval dat naast deze algemene voorwaarden tevens specifieke product- of dienstenvoorwaarden van toepassing zijn, is het tweede en derde lid van overeenkomstige toepassing en kan de consument zich in geval van tegenstrijdige algemene voorwaarden steeds beroepen op de toepasselijke bepaling die voor hem het meest gunstig is. 
 
Artikel 4 - Het aanbod 
Als een aanbod slechts een beperkte geldigheidsduur heeft of onderworpen is aan bepaalde voorwaarden, wordt dit uitdrukkelijk in het desbetreffende aanbod vermeld. 
Laurély Fashion beschrijft altijd zo volledig en nauwkeurig mogelijk wat zij u verkopen en hoe het bestelproces zal verlopen. De beschrijving is telkens voldoende gedetailleerd om u een goede beoordeling te laten maken. Indien er gebruik wordt gemaakt van afbeeldingen, zijn deze een waarheidsgetrouwe weergave van de aangeboden goederen en/of diensten. Vergissen is echter menselijk en als Laurély Fashion zich overduidelijk vergist heeft, zijn zij niet verplicht om u alsnog te leveren. 
Uw bestelling is compleet en de overeenkomst tussen u en Laurély Fashion is definitief zodra uw bestelling bevestigd wordt per mail en zodra zij voor uw betalingstransactie met krediet- of debetkaarten de goedkeuring door de uitgever van uw kaart ontvangen hebben. Laurély Fashion aanvaardt betalingen via kredietkaart of online banking. Indien de uitgever van uw kaart weigert om in te stemmen met uw betaling aan ons, kan Laurély Fashion niet verantwoordelijk worden gesteld voor vertragingen bij de levering en/of niet-levering van uw bestelling. Bestellingen zonder geldige betaling op naam van de geregistreerde kaarthouder worden niet aanvaard of verwerkt. 
Om een product aan te kopen, voegt u het product toe aan uw winkelmandje. Nadien vult u uw contactgegevens en facturatiegegevens in. Vervolgens bevestigt u uw bestelling door het indrukken van de knop met als bijschrift “bestelling plaatsen”. 
Bij laattijdige betaling door de klant of bij problemen bij betalingen van eerdere bestellingen is Laurély Fashion bevoegd een overeenkomst te ontbinden. 
 
Artikel 5 - Herroepingsrecht 
De consument heeft het recht om goederen te retourneren gedurende 14 kalenderdagen. Deze termijn gaat in op de dag na ontvangst van het product door of namens de consument. 
De directe kosten van het terugzenden van de goederen zijn op kosten van de consument. Hiervoor moet de klant het retourformulier downloaden, invullen en bij de retour voegen. 
Laurély Fashion mag wachten met terugbetaling tot zij de goederen hebben teruggekregen. Indien de retour niet aan de retourvoorwaarden voldoet, moet Laurély Fashion het aankoopbedrag niet terugstorten. 
Indien de klant gebruik wenst te maken van zijn herroepingsrecht, wordt verwacht dat hij zorgvuldig omgaat met de bestelling en de verpakking. Als u de goederen nog wil kunnen terugsturen zoals hierboven omschreven, mag u ze enkel in die mate uitpakken of gebruiken om te kunnen beoordelen of u het product wenst te behouden. Teruggestuurde goederen mogen gepast zijn, maar mogen niet gebruikt zijn. Het originele etiket dient bevestigd te blijven aan het artikel. Als u de goederen terugstuurt, moet dit indien mogelijk gebeuren samen met de originele verpakking, met alle geleverde toebehoren en in de originele staat en verpakking en rekening houdende met de instructies hieronder. 
De klant kan zijn retour verzenden via de post.  
 
Artikel 6 - Uitsluiting herroepingsrecht 
Het herroepingsrecht kan door de ondernemer alleen worden uitgesloten indien de ondernemer dit duidelijk in het aanbod, althans tijdig voor het sluiten van de overeenkomst, heeft vermeld. 
Uitsluiting van het herroepingsrecht is slechts mogelijk voor producten: 
die door de ondernemer tot stand zijn gebracht overeenkomstig specificaties van de consument 
die duidelijk persoonlijk van aard zijn 
die door hun aard niet kunnen worden teruggezonden.  
 
Artikel 7- De prijs 
Tijdens de periode die in het aanbod vermeld wordt, wijzigen de prijzen niet tenzij wettelijke maatregelen dit noodzakelijk maken, de fabrikant de tussentijdse prijsverhogingen doorvoert of als gevolg van veranderingen in BTW tarieven. 
Alle prijzen zijn inclusief alle belastingen, BTW, taksen en diensten. Laurély Fashion kan wel beslissen om bovenop de aankoopprijs ook de verzendkosten aan te rekenen. In dat geval wordt dit steeds vermeld voordat u uw aankoop definitief plaatst. 
 
Artikel 8 - Betaling 
Laurély Fashion kan enkel betalingen aanvaarden via de betaalmodules op de website. 
Om een veilige online betaling en de veiligheid van uw persoonsgegevens te waarborgen, worden de transactiegegevens met SSL technologie over internet verstuurd. Om met SSL te betalen hebt u geen speciale software nodig. U herkent een veilige SSL-verbinding aan het “slotje” in de onderste statusbalk van uw browser. 
 
Artikel 9 - Conformiteit en garantie 
De ondernemer staat er voor in dat de producten voldoen aan de overeenkomst, de in het aanbod vermelde specificaties, aan de redelijke eisen van deugdelijkheid en/of bruikbaarheid en de op de datum van de totstandkoming van de overeenkomst bestaande wettelijke bepalingen en/of overheidsvoorschriften. 
Een door de ondernemer, fabrikant of importeur als garantie aangeboden regeling doet niets af aan de rechten en vorderingen die de consument ter zake van een tekortkoming in de nakoming van de verplichtingen van de ondernemer jegens de ondernemer kan doen gelden op grond van de wet en/of de overeenkomst op afstand. 
Indien een product beschadigd of defect verzonden is, zal Laurély-Fashion de retourkosten voor haar rekening nemen. Indien de klant meerdere items wenst te retourneren en hierbij de kosten voor het retourneren hoger zijn, vergoedt Laurély Fashion nog steeds enkel het product dat beschadigd/defect is.  
 
Artikel 10 - Levering en uitvoering 
Alle goederen worden geleverd aan het adres wat u hebt opgegeven bij het plaatsen van de bestelling. Laurély Fashion kan op geen enkele wijze verantwoordelijk worden gehouden voor fouten die door de klant zijn begaan bij het ingeven van het lever- en/of facturatieadres en die aanleiding kunnen geven tot vertragingen bij de levering of de onmogelijkheid om de bestelde producten te leveren. 
Indien een artikel op voorraad is, wordt het geleverd op uw leveringsadres binnen 2 tot 5 werkdagen. Deze levertijden zijn slechts een indicatie en hieraan kunnen geen rechten ontleend worden. 
Indien een artikel niet in voorraad is, wordt de klant via e-mail geïnformeerd over een latere leveringsdatum. Indien de klant niet akkoord gaat met de vertraging kan het bestelde product geannuleerd worden of kan de klant een alternatief product bestellen. Het geannuleerde product wordt terugbetaald door Laurély Fashion. 
Indien Laurély Fashion niet tijdig kan leveren, wordt u altijd verwittigd voor het verstrijken van de voorziene leveringstermijn. Als Laurély Fashion dit niet doet, kan u kosteloos afzien van uw bestelling. In dat geval wordt u uiterlijk binnen 30 dagen na ontbinding terugbetaald. 
Indien de door Laurély Fashion geleverde goederen tijdens het transport werden beschadigd of niet overeenstemmen met de artikelen die u besteld had, dient u dit zo snel mogelijk en zeker binnen 3 dagen melden en de artikelen naar Laurély Fashion terug sturen binnen de 14 kalenderdagen na ontvangst. De retourkosten zijn in dat geval voor de rekening van Laurély Fashion. 
Laurély Fashion kan niet verantwoordelijk worden gesteld voor enige gevolgschade wegens laattijdige levering of niet-levering door de transporteur die de onderneming heeft aangesteld. De aansprakelijkheid van Laurély Fashion blijft in dergelijke gevallen beperkt tot de waarde van de artikelen waarvan wordt aangetoond dat ze niet door de klant werden ontvangen. 
 
Artikel 11 - Overmacht 
In geval van overmacht is Laurély Fashion niet gehouden haar verplichtingen na te komen. In dat geval kan Laurély Fashion ofwel haar verplichtingen opschorten voor de duur van de overmacht, ofwel de overeenkomst definitief ontbinden. 
Overmacht is elke omstandigheid buiten de wil van Laurély Fashion en controle die de nakoming van haar verplichtingen geheel of gedeeltelijk verhindert. Dit omvat onder meer, stakingen, brand, bedrijfsstoringen, energiestoringen, storingen in een (telecommunicatie-)netwerk of verbinding of gebruikte communicatiesystemen en/of het op enig moment niet beschikbaar zijn van de website, niet of niet-tijdige levering van toeleveranciers of andere ingeschakelde derden, enz. 
 
Artikel 12 - Klachtenregeling 
Klachten over de uitvoering van de overeenkomst moeten binnen bekwame tijd nadat de consument de gebreken heeft geconstateerd, volledig en duidelijk omschreven worden ingediend bij de ondernemer. 
Bij de ondernemer ingediende klachten worden binnen een termijn van 7 dagen gerekend vanaf de datum van ontvangst beantwoord. Als een klacht een voorzienbaar langere verwerkingstijd vraagt, wordt door de ondernemer binnen de termijn van 7 dagen geantwoord met een bericht van ontvangst en een indicatie wanneer de consument een meer uitvoerig antwoord kan verwachten. 
De consument dient de ondernemer in ieder geval 14 dagen de tijd te geven om de klacht in onderling overleg op te lossen. 
Indien u een klacht heeft, kan u Laurély Fashion contacteren via laurely-fashion@hotmail.com. 
Uw klacht wordt zo snel mogelijk behandeld.

Afdrukken